Uudistamme ilmettä ja järjestämme uuden logon suunnittelukilpailun.
Kaikki halukkaat saavat osallistua ja osallistujat voivat lähettää myös useamman ehdotuksen. Ehdotukset tulee toimittaa 31.3.2025 mennessä. Outokummun Golf Seuran jäsenet voivat äänestää uutta logoa 1.4.2025 alkaen 9.4.2025 asti ja voittaja julkistetaan huhtikuun aikana. Uusi ilme otetaan käyttöön jo tämän kauden aikana.
Miksi seuran logon uudistaminen on tarpeellista?
Seuran logo on paljon enemmän kuin vain symboli jäsenille – se on ensisijaisesti ulkoista viestintää. Logo toimii ensivaikutelmana ja edustaa seuraa vieraspelaajille, uusille jäsenille, sponsoreille ja yhteistyökumppaneille. Sen tarkoitus on välittää mielikuva seuran arvoista, identiteetistä ja vetovoimasta. Moderni ja selkeä logo tekee seurasta helposti lähestyttävän ja ammattimaisen.
Logojen päivittäminen on normaali ja tarpeellinen osa organisaatioiden ja urheiluseurojen kehitystä. Useimmat brändit uudistavat ilmettään 10–20 vuoden välein, ja monilla urheiluseuroilla logo on kokenut useita päivityksiä vuosikymmenien saatossa. Uudistaminen ei tarkoita, että aiempi logo olisi ollut huono, vaan se varmistaa, että seuran visuaalinen ilme vastaa nykyisiä tarpeita ja kovaa kilpailutilannetta. Logo ei ole staattinen tunnus, vaan elävä osa seuran kehitystä ja kasvua.
Seurallamme on merkittävä vieraspelaajien osuus, yli 30 prosenttia, ja potentiaali kasvattaa tätä määrää entisestään. Vetovoiman parantaminen ei tapahdu pelkästään kentän laadulla, vaan myös sillä, miten seura näyttäytyy ulospäin. Kilpailu pelaajista ja tapahtumakävijöistä on kovaa, ja visuaalinen ilme vaikuttaa valintoihin. Uudistettu logo voi houkutella uusia vierailijoita, auttaa sitouttamaan kumppaneita ja antaa seuralle selkeämmän ja kilpailukykyisemmän identiteetin. Urheilumaailmassa kilpailu on kovaa, ja visuaalinen ilme on tärkeä osa seuramme markkinointia ja erottautumista.
On luonnollista, että omat jäsenet ovat tottuneet vanhaan logoon eivätkä näe sen uusimista tarpeelliseksi. Tottuminen ei kuitenkaan ole syy pitäytyä vanhassa, jos se ei enää palvele seuran ulkoista viestintää parhaalla mahdollisella tavalla. Moni uudistus herättää aluksi vastustusta, mutta ajan myötä uusi ilme sulautuu osaksi seuran identiteettiä ja koetaan itsestäänselvyytenä. Muutokset tehdään tulevaisuutta ajatellen, ei menneisyyteen kiinnittyen.
Logo on myös tärkeä osa seuran tuotteistusta. Se näkyy varusteissa, markkinointimateriaaleissa, verkkosivuilla ja tapahtumissa. Hyvin suunniteltu, nykyaikainen logo parantaa seuran tunnistettavuutta ja auttaa luomaan vahvemman brändin. Se antaa viestin, että seura panostaa kehitykseen ja kasvuun.
Logon uudistaminen ei ole muutos vain muutoksen vuoksi, vaan strateginen päätös, joka tukee seuran pitkäjänteistä kehittämistä ja kasvua. Uusi ilme kertoo seuran olevan elinvoimainen, ajan hermolla ja valmis tulevaisuuteen.